SlangWiki
Advertisement

Ελληνική μετάφραση του transgender. Όρος για όσους έχουν δυσφορία φύλου και δεν αισθάνονται ότι ταυτίζονται με το φύλο στο οποίο έχουν καταταχθεί κατά την γέννα, το βιολογικό τους φύλο. Ο νεολογισμός είναι αρκετά πρόσφατος και ανήκει στους νεολογισμούς που χρησιμοποιήθηκαν περισσότερο το 2018 (δες).

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

  1. Ο όρος “transgender” (διεμφυλικός) είναι ένας διαδεδομένος όρος που περιγράφει ένα μεγάλο εύρος ανθρώπων που με κάποιο τρόπο αποκλίνουν από το φύλο που αναγράφεται στα πιστοποιητικά γέννησής τους. Έτσι δεν μπορώ σε καμία περίπτωση να μιλήσω εξ ονόματος των διεμφυλικών. Μπορώ μονάχα να μιλήσω για τον κόσμο όπως τον βλέπω εγώ , από τη δικιά μου θέση, ως τρανσέξουαλ. Είμαι ένα τυχερό τραβεστί. Πρώτα απ' όλα γιατί είμαι ζωντανός. Και δεύτερον γιατί έχω μια οικογένεια που με αγαπάει. Αυτό δεν θα πρεπε να θεωρείται τύχη, αλλά τη συγκεκριμένη στιγμή είναι. Η εμπειρία μου είναι αρκετά ιδιαίτερη για αυτό θα σας περιγράψω εν τάχει το ιστορικό της: Στα 3 μου χρόνια η πρώτη μου φράση ήταν «Είμαι αγόρι» και στα 7 μου όταν συνέχιζα να ισχυρίζομαι το ίδιο, οι γονείς μου με πήγαν σε ψυχολόγο. Ο ψυχολόγος είπε πως πιθανόν είχα «Δυσφορία Φύλου». Οι γονείς μου μίλησαν στο σχολείο και μου επέτρεψαν να κόψω τα μαλλιά μου και να φορέσω τη στολή των αγοριών. Όταν ήμουν 8 με πήγαν σε έναν ειδικό στο Λονδίνο τον οποίο και έβλεπα μέχρι τα 18 μου. Στα 12 μου άλλαξα νόμιμα το όνομά μου με έξοδα της γιαγιάς μου. Έτσι ζω σαν άντρας από τα 7 με 8 μου χρόνια. Πέρασα μια πλήρη γυναικεία εφηβεία και τελικά πήρα τεστοστερόνη όταν ήμουν 21. Εγχειρίστηκα στα 22. Τώρα είμαι 24 και κάπως έτσι δείχνω τα τελευταία 2 χρόνια. Η πρόθεσή μου δεν είναι να ζητήσω την ευσπλαχνική αποδοχή των διεμφυλικών , ώστε να σταματήσουν να μας προσβάλλουν και να μας δέρνουν…Θέλω να μιλήσω για την τρανσοφοβία σαν ένα ζήτημα που μας επηρεάζει όλους μας, και που όλοι μπορούμε να αγωνιστούμε με κάποιο τρόπο εναντίον του. Πρέπει σαν κοινωνία να γίνουμε καλύτεροι στα ζητήματα του φύλου. Στη μήτρα όλοι ξεκινάμε σαν γυναίκες. Οι άνθρωποι που γεννιούνται σαν αγοράκια αλλάζουν κατά τη διάρκεια της κύησης με την τεστοστερόνη. Η κλειτορίδα μεγαλώνει και γίνεται πέος ενώ τα χείλη γίνονται όσχεο. Οι γυναίκες (woman) αποκαλούνται έτσι γιατί υποτίθεται πως είναι φτιαγμένες κατ ομοίωση του άντρα (man) αλλά με κόλπο (womb). Αλλά στην πραγματικότητα, οι άντρες είναι γυναίκες με μεγάλες κλειτορίδες. Οι περισσότεροι άνθρωποι γεννιούνται με πέος ή κόλπο, αλλά κάποιοι άνθρωποι είναι κάπου ανάμεσα. Αυτοί είναι οι διεμφυλικοί. Από τη στιγμή που γεννιούνται οι άνθρωποι αντιμετωπίζονται δραστικά με διαφορετικό τρόπο. Στα αγόρια δίνονται λέγκο και στα κορίτσια κούκλες (αναρωτιούνται μετά μερικοί γιατί δεν υπάρχουν γυναίκες μηχανικοί). Τα κορίτσια ενθαρρύνονται να εξωτερικεύουν τα συναισθήματά τους ενώ τα αγόρια μαθαίνουν πως πρέπει να είναι σκληρά. Κάθε αγόρι και κορίτσι πρέπει σε κάποιο βαθμό να παλέψει με αυτό που είναι και με αυτό που θα πρεπε να είναι ένας πραγματικός Άντρας και μια πραγματική Γυναίκα. Όλοι υποφέρουμε από την επινόηση του Άντρα και της Γυναίκας. Θεωρώ τον εαυτό μου μια ακραία περίπτωση αυτής της κατάστασης. Δεν θεωρώ στα αλήθεια τον εαυτό μου Άντρα, αλλά ξέρω, βιαίως, πως δεν είμαι Γυναίκα. Πιστεύω πως οι διεμφυλικοί γενικά είναι μια εξαιρετική περίπτωση αυτού του προβλήματος. Η κοινωνία είναι χωρισμένη σε άντρες και γυναίκες και εγώ δεν ανήκω σε καμία από τις δύο κατηγορίες. Αν έπρεπε να μπω στη φυλακή, θα μπορούσα να είμαι ένας άντρας σε μια γυναικεία φυλακή, ή ένας άντρας με κόλπο σε αντρική φυλακή, όπου η προστασία της ιδιωτικής ζωής δεν είναι ακριβώς προτεραιότητα. Αν με συλλάβουν και μου κάνουν σωματικό έλεγχο, πρέπει να διαλέξω ανάμεσα σε άντρα και γυναίκα αστυνομικό για να το κάνει. Αλλά δεν είμαι άντρας, δεν είναι αυτό το φύλο μου, είμαι τρανσέξουαλ. Υπάρχει πλέον ένα Πιστοποιητικό Αναγνωρίσεως Φύλου, ώστε να μπορώ να αναγνωρίζομαι από το κράτος είτε ως άνδρας είτε ως γυναίκα. Αλλά δεν είμαι ούτε Άντρας, ούτε Γυναίκα, είμαι τρανσέξουαλ. Θα μπορούσαν να μου συμπεριφέρονται σαν να είμαι άντρας, να με βάλουν σε αντρικές φυλακές, να μου κάνει σωματικό έλεγχο άντρας αστυνομικός, να παντρευτώ μια γυναίκα. Αλλά δε θέλω να παντρευτώ, δε θέλω να ζω σε μια κοινωνία που οι άνθρωποι πάνε φυλακή και δέχονται σωματικό έλεγχο από αστυνομικούς. Δεν πιστεύω σε έναν αγώνα, με τον οποίο ζητάμε από την κυβέρνηση να ασχοληθεί με μας πιο αποτελεσματικά, να μας καταπιέζει με καλύτερο τρόπο. Δε θέλω να ενσωματωθώ καλύτερα σε ένα σάπιο σύστημα, θέλω κάτι διαφορετικό συνολικά. Θέλω να πάρω μέρος στη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου. (Anarcismo).
  2. Το να Είσαι Ηλικιωμένος και Διεμφυλικός Είναι Χειρότερο από ό,τι Φαντάζεσαι. (Vice).
  3. Βίκτωρ, ο πρώτος διεμφυλικός άντρας στην Ελλάδα. (Athens Voice).
  4. Διεμφυλικός πιστεύει ότι είναι σκυλί. (Εδώ).
  5. Έφηβος διεμφυλικός άντρας θέλει πριν αλλάξει οριστικά φύλο να καταψύξει τα ωάριά του. Οι περιπέτειες με τον σχολικό εκφοβισμό. (Σοφοκλέους).
  6. Ιστορία έγραψε ο διεμφυλικός πυγμάχος Πατρίσιο Μανουέλ σημειώνοντας την πρώτη νίκη του στο ντεμπούτο του στην επαγγελματική κατηγορία. (Εδώ).
Advertisement