SlangWiki
Advertisement

Προκύπτει από μία πρόσφατη τάση όταν υπάρχει ένα τρομοκρατικό χτύπημα, κάποιοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να ταυτίζονται συμβολικά με τα θύματα της τρομοκρατικής επίθεσης και να λένε "είμαι το τάδε θύμα". Επειδή αυτό άρχισε με την τρομοκρατική επίθεση στο περιοδικό Charlie Hebdo στο Παρίσι, το αρχέτυπο ήταν το "Je suis Charlie" ("είμαι ο Charlie στα γαλλικά"), το οποίο μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις στο Παρίσι τον Νοέμβριο του 2015 έγινε "Je suis Paris". Ακολούθησαν παρόμοια για τις περιπτώσεις επιθέσεων σε Λονδίνο, Βερολίνο και όπου γης, συχνά βάζοντας και τη σημαία της πληγείσης από την τρομοκρατία χώρα στη φωτογραφία προφίλ του Φέισμπουκ. Σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως στο αρχέτυπο, σημαίνει και ότι αναλαμβάνεις ηρωικά την κατηγορία που επισείουν κατά του θύματος οι τρομοκράτες, λ.χ. την βλασφημία ή το βλάσφημο χιούμορ στην περίπτωση του περιοδικού σάτιρας Charlie Hebdo που κατηγορείτο από τους τρομοκράτες ότι έβριζε τον Μωάμεθ.

Την έκφραση "ζεσουής", "ζεσουήδες" στον πληθυντικό, ή "ζεσουί- ζεσουίδες" την λένε ειρωνικά όσοι διαφωνούν με την παραπάνω πρακτική, συνήθως αριστεροί. Αυτά για τα οποία κατηγορούν τους ζεσουήδες οι χρησιμοποιούντες την έκφραση, συνήθως αριστεροί, είναι ένα ή περισσότερα από τα παρακάτω: α) Οι ζεσουήδες είναι φλώροι. β) Οι ζεσουήδες είναι μάγκες του πληκτρολογίου, κάνουν κάτι που δεν έχει κανένα πρακτικό αντίκρισμα ή έκθεση σε κίνδυνο και επισφάλεια, οπότε βλέπε το σημείο α. γ) Οι ζεσουήδες δεν λένε τίποτα για τα κακά των χωρών του Πρώτου/ Δυτικού κόσμου, λ.χ. για Σταυροφορίες, αποικιοκρατία, ιμπεριαλισμό και μιλάνε μονόπλευρα μόνο για το κακό της ισλαμιστικής τρομοκρατίας, οπότε βλέπε το σημείο α. δ) Οι ζεσουήδες είναι νάρκισσοι που την έχουν δει και καλά ότι μοιράζονται τις ίδιες αξίες με Παρίσι, Λονδίνο, Βερολίνο, ενώ ποστάρουν από το βλαχοχώρι τους, οπότε δες α. ε) Οι ζεσουήδες εξυπηρετούν συμφέροντα με τις ευαισθησίες τους, τα οποία έρχονται μετά να εκπληρώσουν οι Μπίζνες Καλά Οργανωμένες, οι ανθρωπιστικοί πόλεμοι κ.τ.ό. ή αν δεν έχουν συμφέρον οι ίδιοι είναι χρήσιμοι ηλίθιοι. στ) Οι ζεσουήδες καταπίνουν τη γλώσσα τους και δεν λένε τίποτα, όταν πλήττεται από τρομοκρατία ένας μη δυτικός στόχος, λ.χ. η Ρωσία, το Πακιστάν, μία χώρα του Τρίτου Κόσμου, όπως η Βενεζουελλάδα κ.ο.κ. ζ) Γενικώς είναι υπερβολικά ευαισθητούληδες, καλούληδες και χίψτερ καταδικάζοντας τη βία από όπου κι αν προέρχεται και δεν είναι βαρυψώληδες όπως οι αριστεροί. η) Απόδειξη όλων των παραπάνω είναι ότι φέρουν το όνομα "ζεσουήδες", που είναι όσο πιο γελοίο μπορεί να υπάρξει, οπότε δεν υπάρχει λόγος περαιτέρω ανάλυσης.

Η έκφραση καθιερώθηκε και από τα υπουργικά χείλη του Παύλου Πολάκη, αναπληρωτή Υπουργού Υγείας, που τη χρησιμοποίησε κυρίως με την στ) σημασία της επιλεκτικής σιωπής, στην ελληνική συνάφεια.

Ίσως λανθάνει στην έκφραση και ένας παραλληλισμός με τους ζεσουίτες, ήτοι το τάγμα των Ιησουιτών, γνωστό για την υποκρισία του και την προώθηση ιμπεριαλιστικών συμφερόντων, αν και αυτό είναι τελείως δευτερεύον.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

  1. " Ψάχνω ευαίσθητους υπερασπιστές της ελευθερίας του λόγου και της διαφορετικής άποψης. Πού κρυφτήκατε ζεσουήδες;": Οργισμένη αντίδραση του Πολάκη ενάντια στους δικαστές με αφορμή την υπόθεση Φιλιππάκη. (Από τον Τύπο).
  2. Οι χωρες ειναι μεσο βιοπορισμου και πλουτισμου για τους ζεσουιδες «ανθρωπιστες» (σαν και του λογου σας) των διαφορων ΜΚΟ και think tank. (Σχόλιο σε wordpress)
  3. Που ειναι σήμερα οι ζεσουίδες,να εκφράσουν αποτροπιασμό για την επίθεση στην Αγία Πετρούπολη; (Πουτινιάρης αλλού στο διαδίκτυο).
Advertisement