Μεταφορά στα ελληνικά του αγγλικού white-collar. Πρόκειται για τον μισθωτό επαγγελματία, τον μορφωμένο εργαζόμενο που κάνει δουλειά γραφείου, διοικητική κ.τ.ό., σε αντίθεση με τον μπλεγιακά, που κάνει χειρωνακτική δουλειά.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

  1. Παραγίναμε! Το ανέκδοτο παρατράβηξε! Όλα ξεχειλώνουν, χάνουν την ετερότητα τους, μπερδεύονται. Δεν υπάρχει ανάγλυφο, προτεραιότητες, ιεραρχήσεις, κριτήρια, αξίες. Αυτά που υφίστανται τις μεγαλύτερες πιέσεις, είναι η ζωή και η καθημερινότητα των ανθρώπων, οι ανθρώπινες σχέσεις και το περιβάλλον. Δημαγωγοί, λαϊκιστές, ασύδοτοι διαφημιστές και "άνθρωποι" των ΜΜΕ, τεχνοκράτες, προαγωγοί πολιτικάντηδες, γραβατωμένοι λευκογιακάδες, εμπορεύονται τα πάντα. Η ανικανότητα, ο στείρος κομματισμός, το έλλειμμα ιδεών και στόχων μεσουρανούν. Και ο άνθρωπος είναι/γίνεται ο στόχος. Ξενιστής της αθλιότητας, του καθ' ενός αρπακτικού και στην τελική, πολιτισμικού επιβουλάτορα. (Καραβάνια).
  2. Εξέφραζε την εξουσία του λαού. Ηθελε να είναι η εικόνα του κυρίαρχου λαού, επέλεξε, λοιπόν, το γαλάζιο χρώμα της εργατικής φόρμας για να ντύνεται. Μπλε θολό και καπέλο εργατικό, ήταν ένας μοναδικός και συμβολικός τρόπος για να διακριθεί από το αστικό καθεστώς. Ηταν η αντίθεση του λευκογιακά με τον γαλαζιογιακά. Και ο Στάλιν φορούσε παρόμοια ρούχα σαν τους εργάτες για να δείχνει «πατερούλης του λαού», ο πρώτος Εργάτης του σοβιετικού καθεστώτος. Αλλά ο Στάλιν το 1943 πήρε τα πάνω του και αφού αυτοανακηρύχθηκε Στρατηγός επινόησε μια στολή αυστηρή με ίδιο γιακά. (Το Ποντίκι για τον Μάο Τσε Τουνγκ).
  3. ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΕΛΛΗΝ ΛΕΥΚΟΓΙΑΚΑΣ ΤΗΣ ΣΥΝΟΜΟΤΑΞΙΑΣ " HYPOCTHONIUS MIZADORUS" (Γεροντάκος).
  4. Πολλοί από εσάς ΔΕΝ κατάλαβαν, ότι με τα λόγια που χρησιμοποίησε όχι μόνο δεν έβρισε τους νέους σήμερα, αλλά διετύπωσε την άποψη ότι αυτοί οι νέοι εξαπατήθηκαν, πιστέψτε με έχει δίκιο σ'αυτό, μπορεί να είναι του πανεπιστημίου αλλά είναι ανίκανοι να σκεφτούν και να λύσουν τα πιο απλά προβλήματα στο σπίτι τους. Για αυτό όμως φταίει το σύστημα και με αυτό τα βάζει, όχι οι νέοι. Και φυσικά έχει δίκιο ότι ο Έλληνας εξαπατήθηκε από το life style και θέλει να είναι ατσαλάκωτος και λευκογιακάς. Το επάγγελμα να ναι ότι θέλει αρκεί να μην λερώνεται! Θεωρεί δηλαδή ότι ενώ έχεις πολύ καλά μυαλά για όλες τις δουλειές, δεν μπορεί το 20% των νέων να γίνονται μηχανικοί, το 20% δικηγόροι και γιατροί, το 20% ηθοποιοί καλλιτέχνες τραγουδιάρηδες , το 20% καθηγητές και οι υπόλοιποι να πολεμάνε στο εξωτερικό αφού δεν πέτυχαν σε σχολές στην Ελλάδα. Τα λεφτά είναι και στις παραδοσιακές τέχνες αλλά και στα χειρονακτικά. Τα λέω γιατί και εγώ σχολή έβγαλα και τα έχω ζήσει από μέσα αυτά που είπε. (Ενάντια στη Νέα Τάξη).