Εξαιρετικά σλανγκενεργό ρήμα σε διαφορετικούς χώρους του σλανγκικού επιστητού:

  1. Δοκίμως, μπορεί να σημάνει προτρέπω, παρακινώ.
  2. Κάνω σεξ ως ενεργητικός εραστής. Προέρχεται κυρίως από στάσεις, όπως το πισωκολλητό ή το doggy-style, όπου ο ερών φαίνεται σαν να σπρώχνει τον/ην ερώμενο/ερωμένη.
  3. Σε συνδυασμό των δύο, σημαίνει προωθώ την καριέρα κάποιου, επειδή βασικά είναι ο αγαπημένος ερώμενος/ερωμένη μου.
  4. Τα σπρώχνω σημαίνει ποντάρω λεφτά στον τζόγο.
  5. Του τα σπρώχνω σημαίνει δωροδοκώ κάποιον.
  6. Στη ναρκοσλάνγκ, σημαίνει προωθώ ναρκωτικές ουσίες στην αγορά (εκ του αγγλικανικού push drugs).
  7. Στη μπουρδελοσλάνγκ, σημαίνει την πράξη του προαγωγού να βρίσκει γυναίκες (ή και άντρες) και να τις ωθεί στην πορνεία, να τις βγάζει στο κλαρί ή να τις εμπλέκει σε κυκλώματα trafficking και εξαναγκαστικής πορνείας.
  8. Συναφές, αλλά χωρίς οικονομικό όφελος είναι το σεντράρισμα πρώην γκόμενας.
  9. Για πρόσφυγες και μετανάστες είναι ό,τι δηλώνει και οι πολιτικά ορθοί ευφημισμοί προώθηση και επαναπροώθηση, ήτοι "για τους χωρίς χαρτιά μετανάστες που τους ξαναγυρίζουν ρυμουλκηδόν πίσω τα φαραώνια. Προηγουμένως τους έχουν κλέψει τα κουπιά και τους έχουν τρυπήσει τις βάρκες, λίγο μόνο, όσο χρειάζεται για να βουλιάξει η βάρκα όταν τους αφήσουν και να μην μπορούν να ξαναγυρίσουν μόνοι τους. Τους ξανασπρώχνουν (εάν βέβαια επιζήσουν) αργότερα πίσω τα ίδια κυκλώματα διακίνησης ανθρώπων, σύμφωνα με την διαδικασία της περιστρεφόμενης πόρτας, αφού πάντα υπάρχει ζήτηση για φτηνά χέρια". (Σλανγκρ).
  10. Γενικότερα, διαθέτω ένα εμπόρευμα στην αγορά.
  11. Η χρήση του ρήματος σπρώχνω δηλώνει περισσότερο "ότι το προς σπρώξιμο εμπόρευμα είναι διαλογής, σκαρταδούρα και κατιμάς, απόθεμα μεγάλο σε όγκο, το οποίο ο έμπορος πρέπει να ξεφορτωθεί, για να μην του μείνει" (βλ. σλανγκρ).
  12. Παρομοίως και για υπηρεσίες, λ.χ. τραπεζικά προϊόντα που προωθούνται μέσω επιθετικού μάρκετινγκ.
  13. Εξωθώ κάποιον στα άκρα.
  14. Σπρώχνω τα πράγματα σημαίνει διευκολύνω με πλάγιους τρόπους.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

  1. Πανέξυπνο παιδί, αλλά κάπως ράθυμο. Χρειάζεται κάποιον να τον σπρώξει για να κάνει καριέρα.
  2. Είναι απλώς φίλοι ή την σπρώχνει που και που;
  3. Όσο την έσπρωχνε ο Γουίνστην κι έπαιρνε τα Όσκαρ, καλά ήτανε, τώρα το θυμήθηκε να γίνει μητού.
  4. Όσα έβγαλε τόσα χρόνια στα ξένα, τα έσπρωξε στον τζόγο ο μαλάκας!
  5. Έχω βρει έναν μέσα στη Νομαρχία και κάθε φορά που έχω πάρε-δώσε με το Δημόσιο του τα σπρώχνω και τελειώνει η δουλειά στο άψε-σβήσε. (Λεξικό Γεωργίου Κάτου).
  6. Έχει έρθει πολύ πράμα και στην πλατεία ψάχνουνε κόσμο για να το σπρώξουνε στην αγορά. Με μία τράμπα, παίρνεις δηλαδή το φακελάκι και το πας πιο πέρα, μπορείς να βγάλεις τρία, πέντε, δέκα χιλιάρικα. Είναι μεγάλος πειρασμός. (Τέος Ρόμβος, Πλάνος Δρόμος, Αθήνα 1987).
  7. Το κύκλωμα έπαιρνε ενδεείς γυναίκες από την εμπόλεμη Ανατολική Ουκρανία και τις έσπρωχνε στην Ελλάδα.
  8. Όταν σεντράρω, δηλαδή διώχνω τη γκόμενά μου, τη χωρίζω, αυτή φυσιολογικά ξαναβγαίνει στο νυφοπάζαρο, επανέρχεται στην ελεύθερη αγορά προς άγραν νέου γκόμενου. Είναι πλέον διαθέσιμη, μπορεί όποιος μάγκας θέλει να τη διεκδικήσει χωρίς εμένα πια να μου πέφτει λόγος. Είναι σαν να τη βγάζω σε κοινή θέα, σε στυλ «πάρτε κόσμε», «ελάτε να δείτε τι πράμα σπρώχνω!» κλπ. (Γιάννης Μαύρος).
  9. Ούτε κιχ για τους προσφυγανάστες που τους σπρώχνουμε στην Τουρκία κι η Τουρκία πίσω σε εμάς.
  10. Έφερε καινούριο εμπόρευμα και ψάχνει να βρει τρόπο να το σπρώξει. (Λεξικό Γεωργίου Κάτου).
  11. Τώρα τον θυμήθηκα εκείνο τον τύπο, σωστός, όμως το 80% είναι χαμηλού επιπέδου, τον σουβλατζή τον ενδιαφέρει να φοροδιαφεύγει, να σπρώχνει ό,τι παλιό έχει στα ψυγεία και να κάνει ανακαίνιση μια φορά στα 10 χρόνια, ούτε καν ανοίγουμε κουβέντα για ένσημα ΙΚΑ, ωράριο εργασίας κτλ. (Εδώ).
  12. Άντε τώρα να καταφέρεις να σπρώξεις δομημένα ομόλογα σε αυτό το περιβάλλον.
  13. Το πάθος του για αυτήν τη γυναίκα τον έσπρωξε στο έγκλημα. (Λεξικό Γεωργίου Κάτου).
  14. Σπρώξε κι εσύ τα πράγματα να πάρω κι εγώ εκείνο το δάνειο από την τράπεζα όπου εργάζεσαι.
  15. Σπρώχνω Marijuna και την Karolina
  16. "Σπρώχνω Marijuana και την Karolina, βγάζω σ' ένα βράδυ όσα δουλεύουν ένα μήνα, η κοπέλα μου απ' τα πιο καλά κορίτσια στην Αθήνα, έχει κώλο σαν την Kim, χείλη σαν την Angelina" (Toquel, Ελληνοαλβανός ράπερ).
TOQUEL_-_Karolina

TOQUEL - Karolina